Broderigarnförvaring

På bokrean köpte jag en bok om hur man kan göra smarta förvaringar till hemmet. Jag gillar förvaring (exempelvis väggförvaring, virkade korgar, vinylskålar, virk och stickfodral) och organisering där varje sak har en logisk placering (kan vara svårt att tro när man ser vår stökiga lägenhet men ändå). Boken heter Fiffig förvaring och kostade där jag köpte den typ 60 kronor. Den är inriktad på en mer romantisk stil än den jag själv gillar, men det handlar framförallt vid val av tyger och mönster.

Det är flera saker jag har tänkt göra utifrån boken, tex göra lådor i kartong och klä in i fint tyg med mera. Men mitt första projekt blev förvaring av broderigarn (funkar även för band eller liknande)

p3100415 p3100425

Det hela är mycket enkelt. Jag letade upp lite lådor som jag hade liggande hemma och sen klippte jag ut små pappersdockor ur kartong. Kartongen jag använde var dessutom omslagen från LP-skivorna som jag gjorde skålar av förut. Dockornas storlek är anpassade efter asken/lådorna som de förvaras i.

p3100414

Det blev många utklippta kartongdockor och mycket nystande. Men nu är allt sorterat och jag har koll på var allt finns och slipper hålla på och trassla.

Jag passade på att sortera de efter färg. Det blir ju ännu snyggare så.

p3100424 p3100422 p3100420 p3100419 p3100418 p3100417

/Sofia

Lämna en kommentar