Banksybroderi

På sidan fuldesign hittade jag ett finfint (gratis) broderimönster föreställande ett motiv gjort av Banksy. Det var väldigt länge sedan som jag broderade något utefter ett mönster som jag inte ändrat något alls på.

banksy

Jag hade en tanke på att göra ”vapenalternativ”, tänkte på klassisk gatsten och molotov coctail, jag tänkte även på den mer aktuella skon. Tyvärr är inte mina ritskills särskilt bra, så det skulle bara ha blivit fult, eller iallafall förfula resultatet.

p2160324

Nu sitter den uppe bredvid den tidigare broderade tavlan av Emma Goldman och teckningen högst upp i högra hörnet har Martina gjort till mig i julklapp för många år sedan.

Banksytavlan gjordes alltså med korsstygn och gratis mönster finns på fuldesign, själva motivet finns här och där på olika olagliga och lagliga väggar runt om i världen.

Följ den här bloggen (klicka här)

/Sofia

4 svar to “Banksybroderi”

  1. Som sagt: fiiint!🙂

  2. fittforcefive Says:

    Tack!

    /Sofia

  3. Yvonne Liu Says:

    Hej,

    Du ser jätte duktig ut. Det är nämligen så att jag vill brodera en bild på mig och min kille, svart vit och jag undrar vart få ett foto och bli ett mönster?

    Tack på förhand,
    Yvonne

Kommentera

