Skrotad handduk blir tvättlappar

Som nybliven förälder är tvättlapparna från ikea oumbärliga. Jag tyckte att vi hade tillräckligt många med 20 stycken, men tji fick jag. De används hela tiden och blir hela tiden blöta. Än har vi inte pallat åka till ikea och köpa ett gäng nya och ingen vi känner har varit där och kunnat hämta upp et gäng nya åt oss så då får man blir kreativ.

p2050249

Det jag gjorde var väldigt enkelt. Jag tog ett badlakan som aldrig används, som dessutom var en reklamhandduk, klippte det i lagom stora delar. Jag måttade utifrån ikeas tvättlappar. Av handduken kunde jag göra 8 stycken tvättlappar, de är lite större och grövre än orginalen, men det spelar ju ingen roll.

p2040224

Slutligen sicksackade jag runt kanterna för att slippa uppprepning. Att fålla hade blivit för klumpigt, för att pimpa dem kan man ju kantbanda. Men det var inget jag orkade med. Nu var jag bara ute efter ett snabbt resultat. Dessutom satt Nikolai inknuten i en sjal på mig medan jag satt vid symaskinen, inte för att han reagerade, men ville ändå få det avklarat snabbt.

Så om man ändå har en gammal handduk eller badlakan över och har en liten knodd som spiller mjölk, dregglar och kräks så är det bara att sy om handduken till tvättlappar, så behöver man inte ens gå utanför dörren.

/Sofia

Ett svar to “Skrotad handduk blir tvättlappar”

  1. I believe what you posted made a lot of sense. But, consider this, suppose you
    composed a catchier title? I am not saying your content isn’t good, but suppose you added a title to possibly grab folk’s
    attention? I mean Skrotad handduk blir tvättlappar
    | Fitt Force Fives pysselblogg is kinda boring. You should peek
    at Yahoo’s home page and watch how they write post titles to
    grab viewers to open the links. You might add a video or a pic or two to get people interested about everything’ve written. Just my opinion, it could bring your website
    a little livelier.

Kommentera

