Korg av trasmattematerial

I närheten där jag bor finns det en grymt bra second hand butik. Den är stor, billig och har mycket bra saker. I sömnadshörnan har jag länge sett att de har en hel stor korg med trasmattematerial, alltså nystan med remsor. Jag har många gånger tänt att det är så synd att jag inte väver och kan använda mig av de där billiga nystana.

Men så i förra veckan sprang jag på en blogg (som jag nu fått reda på vilken det var, jag som tyckte jag kollade så noga första gången, tack tack) där hon hade virkat korgar och sittpuffar av trasorna. Det såg snyggt ut och det verkade bli stabilt.

Så nästa gång jag var i second hand butiken passade jag på att köpa ett helt gäng med trasnystan. Jag började virka med storlek 7 på virknål och det var definitivt tyngre än vanlig virkning men shit vad snabbt det går.

narbild

Det som jag inte tänkte på när jag köpte trasorna eller när jag började virka så insåg jag att färgerna blev nästan exakt samma som ränderna på lakanen som ska sys om från stora lakan till små anpassade till sängen.

Så här blev hela konstallationen.

uppe

Det känns som om man alltid kommer behöva lite smått och gott i närheten av sängen och eftersom bebisen i början inte kommer ta upp särskilt mycket av sängen i början så kan den nog hänga där invändit rätt länge.

Det kommer nog bli flera trastygkorgar i framtiden, det var en hit.

/Sofia

4 svar to “Korg av trasmattematerial”

  1. En av dom kanske va jag? 😉 Fin fin korg! 🙂

  2. fittforcefive Says:

    Ja det var det minsann, nu finns du hänvisad också. Konstigt att jag inte hittade rätt när jag letade när jag skrev inlägget, var inne på din sida, men lyckades ändå missa det. Aja, nu är allt utrett iallafall. Tack för tipset med trasorna!

    /Sofia

  3. Ni har en award att hämta hos mig!

  4. […] man kan göra smarta förvaringar till hemmet. Jag gillar förvaring (exempelvis väggförvaring, virkade korgar, vinylskålar, virk och stickfodral) och organisering där varje sak har en logisk placering (kan […]

Kommentera

