Vetekudde

En vetekudde är alltid bra att ha, det ger avslappning och lindrar värkande kroppsdelar. Senaste tiden har jag haft väldigt ont vid revbenen då den lilla bebisen behagar att ligga och trycka där för tillfället. Därför har jag sytt mig en vetekudde.

pc230198

Det är verkligen busenkelt att sy en, måste dock medge att jag inte är helnöjd med den. Men så här i julstressen så kände jag att det var viktigare att få en ok vetekudde än en superbra som jag inte skulle orka göra förens efter alla dagar av julfirande.

pc230199

Jag använde inget mönster utan freestylade bara, jag prövade mig fram och gjorde om några gånger, både måtten och med och utan kanaler. Kudden består av en innerkudde fylld av helt bovete (enda jag hittade i affären, men har hört att det ska funka lika bra som vanligt vete) och en ytterkudde (bra så man kan tvätta).

material

Måtten på kudden är ungefär 45 x 20 centimeter (15 hade kanske varit bättre) och jag ahr använt mig av 800 g bovete, funderar på att fylla på med 400 g till, men ska pröva mig fram.

Nu ska jag värma min kudde ett par minuter i micron (och komma ihåg att ibland ha ett halvt glas med vatten i micron samtidigt för att undvika uttorkning) och fortsätta läsa boken Gomorra.

God jul

Sofia

Kommentera

