Sjal av mormorsrutor

mormorsrutor-041

Själva rutorna var rätt kul att virka och var inte svåra att  lära sig göra. det som blev lite segt var momenten efter, att virka in alla lösa trådar och att sy ihor alla rutor… att bara knyta ihop trådarna som jag gjorde på vissa ställen blev inte så snyggt, men det gick fort..

mormorsrutor-021

 mormorsrutor-028

/Emelie

2 svar to “Sjal av mormorsrutor”

  1. Superfin!!!😀

  2. Hej!😀

    Jag hittade denna sidan när jag googlade på mormorsrutor och sjal. Jag sitter och virkar rutor nu och är väldigt sugen på att sätta ihop de till en sjal till hösten. Jag undrar hur många du använde dig av. Jag hade uppskattat i fall du kunde maila mig med hur många rutor du använde dig av.

    Kramar Elinor Ahlberg

Kommentera

