Fitt Force Five på landet

I helgen gjorde vi en roadtripp till Hannas landställe nära Norberg. Det blev ett drygt dygn av bilåkande, svampplockande, grillning, öldrickande och lite stickskola.

Tyvärr kunde inte Martina följa med eftersom hon just nu sitter på planet till Uruguay och hon hade så mycket att fixa innan. Istället följde Hannas kille Johan med. Även Hannas hund Alice var med på resan.

Vi är i skogen och plockar asmycket svamp.

I skogen hittade vi mycket coola saker

Framförallt hittade vi extremt mycket trattkantareller i skogen

Och så här mycket trattisar blev det

Vi uppskattar det till 30 liter. Väldigt bra jobbat på 2 timmar och 5 personer. Vi delade upp allt och nu ligger allt och torkar hemma hos oss alla, bra julklappar om inte annat.

/Sofia

3 svar to “Fitt Force Five på landet”

  1. Ååå vilket härligt inlägg! Fina bilder!😀

  2. sofia: jag hittade mönster till sjalen på http://www.sticka.nu/patterns/virkad_sjal_spindlar.htm.
    ett jättelätt mönster och jag virkade i vanligt akrylgarn istället för ull eller mohair (har inte råd med annat än akryl)

    jävlar vad sugen jag blev på kantarellmackor!

  3. Hej, vilken fin och rolig blogg ni har. En hel bunke med trattisar har jag fått i mitt skafferi. Tack Sophie! Sticka och virka på, jag ser fram emot att få se nästa alster. //Mamman

Kommentera

