Rester + Linne = Nytt Linne!

När jag gjorde en kjol av en klänning sparade jag överdelen på klänningen. Jag tog ett gammalt linne som låg och skräpade i garderoben.

Jag klippte av överdelen på linnet och nålade sedan ihop delarna.

Linnet blev ganska ovanligt och kul, bara jag inte använder linnet och kjolen samtidigt – det passade alldeles för väl ihop… Såg ut som en strandpromenerande turist!

/Hanna

2 svar to “Rester + Linne = Nytt Linne!”

  1. var inte överdelen för liten när den var på klänningen? 🙂

  2. Haha jo – men bara för att sömmen gick på och inte under brösten…annars passade den…

Kommentera

