Sy ett kamerafodral!

Detta fodral blev till häromdagen

… och såhär gick det till:

Jag klippte ut de här tre bitarna i ett tjockt slitstarkt tyg (som ska skydda kameran).

Bitarna ska sys ihop och bilda ett fodral med lock som bilden nedan visar.

Sedan klippte jag ut lika stora bitar i ett annat tyg som ska ligga utanpå:

Jag sydde ihop bitarna, med den svarta på insidan och det mönstrade tyget på utsidan.

Eftersom det var så tjockt och krångligt att sy en fåll valde jag ett bomullsband som jag sydde fast på kanten (se nedan).

Sedan sydde jag för hand två små ”inprovningar” eller veck på sidorna för att fodralet skulle stänga bättre.

Till sist sydde jag dit kardbordband (för hand, jag fattar inte hur man gör det på maskin..)

Och sen så var det klart!

hoppas ni gillar det! 🙂 /Martina

Kommentera

