Snickra en liten hylla

Jag var uppe i Norrland i en sommarstuga 3 veckor nu i sommar. På gården stod en massa gammal plank som hade lämnats kvar efter ett bygge. Plankorna hade blivit gråa och en del helt ”förstörda”. Jag hade lite energi så jag började att såga några plankor.

Konstruktionen är väldigt enkel. 2×3 plankor som är av olika längd. Sen spikade jag ihop hyllan genom att spika 3 spikar i varje ”bak-planka” in i själva hyllplanet. Det tog nån timme… Sen målade jag hyllan i en vit färg, tyckte att resultatet blev fint!

Mittplankan är av avsikt lite sne, tycker om när det inte är helt perfekt…

/Hanna

Ett svar to “Snickra en liten hylla”

Kommentera

