Tips – Hur man gör egna broderimönster

Jag har kommit in i en broderi-period, men att köpa broderier är så dyrt! Jag tänkte att man kunde göra egna korsstygns mönster, men jag är inte så duktig på att rita… Jag behövde hjälp…

Jag hittade ett program som man kan ladda ner gratis! Roligt att använda. Man ritar och skriver ut! Perfekt… Nu gäller det bara att gå ut o handla broderigarn i passande färger!

http://people.dsv.su.se/~henrikbe/stitch/download.shtml

Har även hittat ett nytt program som är bättre om man t ex vill brodera en mer detaljerad bild:

http://www.microrevolt.org/knitPro/

Lycka till!

4 svar to “Tips – Hur man gör egna broderimönster”

  1. Hej! JAg är också total inne på brodeier nu.
    Men denna sidan ”stich” fattar jag inte hur den fungerar…
    Gillar era träffar. Hade liknande med mina vänner innan, men sen flyttade jag …
    Men kan du säga hur man göra för att ladda ner det där programmet.
    /Trulsa

  2. Hej!
    Du trycker bara på länken här. När sidan kommer upp finns en länk längst upp till höger där det står ”Download Stitch….” Tryck där och så rullar allt på. Programet fungerar nog inte på Mac om du har det…
    /Hanna

  3. […] 2. Tips hur man gör egna broderimönster […]

  4. Åh! Jag har letat efter det här, med lite hjälp från sambon så fick jag programmet att funka och hejhopp vad glad jag blev nu!

Kommentera

