Väskor!!!

Att sy väskor är både roligt och enkelt. Denna väska tog kanske en timme att sy ihop, när jag väl hade sytt på det blommiga bandet…

Jag är fortfarande en nybörjare på att sy, och det tog ett tag för mig att inse att det inte är svårt att sy ett innertyg. Man syr bara efter samma mönster som väskan är i, och syr fast det upptill på väskans insida. Det ger väskan ett annat ”liv” och det ser lite proffsigare och mer välarbetat ut.

Här är en annan väska som jag sytt på samma vis som den förra. Tyget är en gammal duk som jag köpt på en second hand affär. Det finns många fina tyger, som är i dukform. Det är ett bra tips, eftersom dukar ofta är billiga.

Här är två pågående väsk-projekt. Den blommiga är även den sydd av en duk. Duken hade dock en kaffefläck på sig så på fläcken broderade jag på ett hjärta av samma tyg. Annars kan man lätt sy på en liten ficka.

Jag tycker att det är fint att blanda olika stilar för att få en unik stil. Militärtyg och spets är kanske inte det första man tänker på, men jag tycker att resultatet blev jätte fint!

4 svar to “Väskor!!!”

  1. Kul att du har så mycket inspiration men ett litet inlägg bara….
    Jag tror inte du ska vara så ärlig och säga att det var en kaffefläck under hjärtat du sydde,
    då läsaren och den eventuella köparen kanske tror du inte lägger större värde i dina ”hantverk”
    och väljer att köpa någon annannanstans (det finns rätt många konkurrenter där ute) och även
    om du inte är ute för att sälja något så tycker jag det drar ned intrycket vad du åstadkommit.
    Tips: Skriv det som är positivt för dig och värdera ditt arbete (använd rena tyger i fortsättningen)….
    så är det lättare att andra också gör det. Lycka till i fortsättningen. Mvh// ann

  2. fittforcefive Says:

    Nu kan jag inte svara för hanna, men som jag ser på saken och som vi verkar rätt överens om i gruppen är att det finns en poäng att använda gamla saker, göra om de så att de på nytt kan användas. så istället för att slänga bort en snygg tygbit med en kaffefläck, kan man istället tänka ut hur man kan fixa det ändå.

    det är många grejer som vi gör som vi gör som är köpta i second hand, är omsydda från andra grejer osv. vi ser det som inspirerande på sitt sätt. visa hur man kan göra snygga grejer utan att man har en stor budget.

    dessutom så är det ingen av oss som säljer våra grejer, så några eventuella köpare har vi inte. Men roligt att du blev inspirerad!

    /Sofia

  3. Den blommiga väskan i mitten är såld!

Kommentera

