Söndagspyssel

Jag har haft en underbar helg! Min goa syster kom över från Uppsala idag. Hon hade med sig pärlor, så vi passade på att pyssla lite. Det blev armband med elastisk tråd…

IMG_6772 IMG_6787IMG_6774IMG_6779

Såhär gör man:

IMG_6768

Det är lätt och underhållande…. och det enda man behöver är pärlor, elastisk tråd, och eventuellt en trubbig nål, som underlättar jobbet lite. Prova själv!

Hoppas ni alla haft en bra helg!

/Martina

4 svar till “Söndagspyssel”

  1. Hej!
    Jag heter Tove och jobbar på Sveriges Radio Morgonpasset i P3, jag skulle jättegärna vilja komma i kontakt med någon av er! :)

    Ring/smsa gärna på 0739-697693

  2. linisflinis skriver:

    sitter vaken mitt i natten hopplöst icke sovande. blev jatte lycklig när jag hittade hit av en slump. tack för all inspiration de kliar verkligen i fingrarna. vill bidra med ett litet pyssel som ja hoppas att någon av er vill testa å sedan kanske lägga ut så att andra kan prova.
    jag köppte rättvisemärkta pärlor i sommras å kom på att ja kan göra egna. materialet ä nästan gratis å pärlorna går att variera i oändlighet.

    klipp papper (reklamblad kattaloger tidningsomslag le liknande gärna lite styvare papper) i långa rämsor som utdragna treanglar. rulla ihop dom tight med lagom stort hål i mitten. limma. lacka tre gånger med blankt el matt lack kan va bra å trä upp pärlorna på ex en sticka medans man lackar. låt torka i mellan.

    sen är de bara att pärla!!! som sagt variera bäst du vill jag har jätte kul och har gjort mängder. långa korta smala tjocka kurviga kantiga å nogra med små textbudskap på. nu har jag blivitt snabb å kan jöra 20st i timmen medans jag ser på tv :) vill tippsa om mms reklamen på baksidan av ex söndagsbilagor…. blir jatte fint och avsluta pärlan med.

    gissa vad mina vänner får i julklapp i år ;)

    åter igen tusen tack
    kram å klipp
    //linisflinis

  3. fittforcefive skriver:

    tack för att du har tittat in till oss! och tack för pysseltipset! vart köper du rättvisemärkta pärlor nånstans? skulle gärna köpa några!
    kram
    /martina

  4. linisflinis skriver:

    jag har köppt pärlorna i olika småbutiker men tillslut hittade jag en sida här på nätet. titta på ekokul.se klicka på pyssel och färg å sedan på pärlor :) hoppas det går bra!! jag har inte köppt på länge gör ju själv nu.

    lycka till
    //evelina

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 39 andra följare

