Virkade handledsvärmare

img_4710img_4715

Jag har virkat några handledsvärmare. Eftersom garnet går i olika toner blir handledsvärmarna gradvis mörkare grå. Det tycker jag är fint.

img_4721

Förresten, kolla vilka fina virkade handledsvärmare Sandra Juto gör! hm…ska nog försöka mig på några liknande i höst.

/Martina

2 svar to “Virkade handledsvärmare”

  1. vad hittar man beskrivningen till dessa, de var jättefina!
    /emma

  2. fittforcefive Says:

    Hej Emma! jag har inte lagt upp någon beskrivning, men jag virkade bara en liten rektangel som jag sedan sydde ihop till en tub. Börja med att göra så många luftmaskor som det behövs för att det ska passa runt din handled. Sedan virkade jag stolpmaskor i flera varv. Varven med håligheterna har jag gjort genom att virka en stolpmaska sedan 2 luftmaskor, hoppa över 2 maskor och göra en stolpe i den tredje maskan. Och så vidare, hela varvet ut.
    Använd ett garn du gillar, och en virknål som passar. Sedan är det bara att anpassa hur långa du gör pulsvärmarna efter din egen smak såklart…
    Hoppas det blev tydligt!
    Tack för att du tittat förbi här!
    /Martina

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 41 andra följare

